Alla inlägg under mars 2014

Av Tess - 10 mars 2014 23:35

Ibland kommer bara de negativa tankarna över en och man kan inte stå emot.

Min älskade lillasyster fick i oktober en underbar son, som jag älskar otroligt mkt. Min kära svärmor har börjat köpa en massa babykläder på rea där de bor och så har hon skickat dem till mig så att jag ska ge dem till min syster. Det har väl kommit 6-7 paket på senaste tiden, vilket är väldigt gulligt av henne och omtänksamt. Men så sa min mamma härromdagen att min svärmor säkert vill ha barnbarn. Mamma vet om att vi är under utredning och så men i min familj pratar man inte om sånt eller om känslor så jag bara skuffade undan kommentaren. Ja de vill väl båda två ha barnbarn, men det är ju inte bara att skaffa barn. Nu ikväll kom känslan av panik över mig - tänk om vi inte lyckas bli gravida? Tårarna bara rinner ner för kinderna. Jag vet att det finns andra alternativ att gå igenom men om de inte skulle funka så jag vet att min man inte vill adoptera. Vi pratade om det härromdagen om det skulle gå så långt så blir det inga barn. Han är rädd för att barnet någon gång vill leta upp sina riktiga föräldrar verkar det som.

Så om det blir så får vi väl skaffa fler hundar? :(

Nej nu ska jag ta o gråta färdigt och sedan lägga mig.

Av Tess - 10 mars 2014 08:09

Då var det hans tur att lämna in sitt bidrag i proverna i barnlöshetsutredningen. Eller han har kunnat lämna sedan någon månad tillbaka men vi har inte brådskat då mina prover inte varit klara. Man kan bara lämna in prov vardagar fram till kl 12 och det ska max vara 1 timme gammalt. Vi har 40 min att köra till sjukhuset så känns ändå rätt stressande!

Så man får ju typ stå och vänta med jackan på medans han, ja ni vet, kan ju inte kännas så kul för honom heller. Men men lika bra att få veta allt med en gång även om jag redan vet att det är mig som det är fel på! Nej ska palla mig upp ur sängen nu och göra mig iordning så att vi kommer igång :)

Av Tess - 6 mars 2014 19:31

Var inne i stan i ärende för jobbet och tog då tillfället i akt att smita in på gyn kliniken. Fick äntligen mitt sista blodprov ur världen, det som vårdcentralen hemma lyckades göra fel med. Hämtade även en spermakopp till maken, han har kännt mkt press för det här sperma provet! Men det är skönt att de kollar upp oss båda med en gång!

Så nu kommer de nog höra av sig snart och meddela att ja du har PCOS och måste gå ner i vikt innan vi kan ge några hormoner. The preassure is on! Men det är nog det jag behöver!!!

Av Tess - 5 mars 2014 22:36

Har haft otrolig halsbränna de senaste dagarna och nämnde det på jobbet i jakt om pepcid. Då frågade min kollega mig om jag var gravid, nej sa jag det vet jag att jag inte är.

För jag vet det, i morse bestämde jag mig för att ta det där graviditetstestet ändå. Kroppen har ju betett sig lite märkligt så tyckte att det var lika bra men självklart var det negativt. Det visste jag ju innerst inne så tog det med ro även om jag var besviken, för även om man vet så hoppas man ändå på mirakel!

Av Tess - 3 mars 2014 10:53

Satt upp till halv 6 och tittade på Oscarsgalan, borde sova mer men kan inte somna om! Får lägga mig tidigt ikväll istället!

Det var en underhållande gala men dock tycker jag att priserna gick till fel personer och fel filmer. Men annars tycker jag det var trevligt, är fortfarande förvånad över att jag kunde hålla mig vaken så länge!

Sista lediga dagen nu tills nästa måndag, ska städa och pyssla eftersom det inte blev av igår :)

Av Tess - 2 mars 2014 10:53

Laddar upp batterierna inför jobbhelgen nästa helg, pysslade större delen av dagen igår. Har fått äran att göra inbjudningskorten till min systersons dop, riktigt roligt. Hoppas att kära syster blir nöjd :)

Idag ska jag fortsätta pyssla och sedan ev städa lite om jag orkar. Har varit så trött på sistone och vaknar vrålhungrig. Kroppen är fortfarande lite märklig, men är väl bara inbillning.

Inbillade mig igår att jag är gravid, önska kan man ju. Trodde att jag hade ett graviditetstest hemma men kan inte hitta det, tänkte att det är bra att slå hål i drömmen direkt! Får se om jag hittar det. Har fått väldig acne och sen kände jag lite obehag när vi hade sex igår, var en väldigt konstig känsla. Förmodligen är jag bara lite öm inför mensen bara men har aldrig kännt så innan. Jaja mysko. Nej nu ska jag fortsätta att titta på Vasaloppet :)

Ovido - Quiz & Flashcards