Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

Kvar på sjukhuset

Av Tess - 23 mars 2015 18:04

Ja vi är kvar här än, men hoppas på att vi äntligen ska få åka hem imorgon!

Lillan fick tas med sugklocka, hade navelsträngen runt halsen när hon föddes och till råge på det så hade hon bajsat i fostervattnet och svalt en del av det. Så när hon äntligen kom ut så lades hon på min mage i typ 10 sekunder. Jag såg direkt att hon inte andades men hann inte reagera förrän de tog upp henne och bar i väg henne. De bad min man följa med dem. Jag fick inte ens veta vad det blev eller om hon var okej.

Snart så kom en sköterska och informerade mig om läget, att barnet behövde lite hjälp att andas men att hon skule bli okej. Jag frågade henne om det blev en flicka eller pojke men det visste hon inte.

Det var en jobbig timme som väntade, jag syddes lite då jag spruckit lite grann och man såg till att moderkakan kom ut. Jag fick veta att det blev en liten tjej <3 när jag var klar så blev jag liggandes i sängen inrullad till neonatalavdelningen där min man och vår lilla tjej väntade. Det var riktigt omtumlande att se henne ligga där med alla slangar. Min första tanke var är hon verkligen okej?

Trötta och omtumlade så flyttades vi tillbaka till bb, där vi fick smörgåsar och jordgubbscider. Det kändes jätte konstigt att ha fött vårt barn men inte få vara med henne.

Iaf nu mår hon mkt mkt bättre men vi är fortfarande kvar här på neonatalavdelningen. Men allt ser bra ut och hon verkar inte ha några men. Vi håller på att lära känna varandra och amningen har kommit igång. Förhoppningsvis om allt går som det ska får vi åka hem imorgon. Hem - det ska bli så otroligt skönt att få åka hem med vår lilla ögonsten!

 
 
drommaromettplus

drommaromettplus

23 mars 2015 19:32

Oj vilken start i den nya världen hon fick, skönt att hon mår bättre. Hoppas att ni får åka hem i morgon och kan börja ert nya liv som familj. Kram

http://drommaromettplus.blogg.se

Tess

24 mars 2015 06:53

Ja det var en berg och dalbana i början men allt blir bra till slut :)
Tack för din omtanke! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 23 september 2017 08:28

Hej på er, har varit frånvarande länge nu. Trodde inte att någon läste min blogg längre men det verkar ju så trots allt. Lillebror föddes med ingångsättning den 28 december 2016 (han var beräknad till 11 januari 2017). Läkarna ville att jag skull...

Av Tess - 31 juli 2016 08:13

Jag är medveten om att det inte är optimalt att vara gravid och överviktig och vet om att det finns risker med detta. Men jag upplever att mödravården gör vikten till lite av en hysteri. Jag har BMI över 35, inget jag är speciellt stolt över men s...

Av Tess - 26 juli 2016 23:43

Var inne och kollade om någon fortfarande läser min blogg, och döm till min förvåning att det verkar som jag har några besökare trots att jag inte skrivit ett inlägg på över ett år. Det har hänt så mkt det senaste året, vår lilla bebis har utveckl...

Av Tess - 21 juni 2015 08:53

Läste just den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20997784.ab Sitter nu här med tårar i ögonen. Fy vad en del människor får gå igenom, livet kan vara så orättvist på så många sätt. Jag känner mig extra tacksam som har min prin...

Av Tess - 20 juni 2015 00:21

Nu har tösen hunnit att bli 3 månader, det är inte klokt vad fort tiden har gått! Hon får mer och mer personlighet för varje dag som går. På BVC så frågade de mig om jag kände mig kär i min bebis och det finns ingen tvekan! Jag älskar denna underbara...

Skapa flashcards