Alla inlägg under juni 2015

Av Tess - 21 juni 2015 08:53

Läste just den här artikeln:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20997784.ab

Sitter nu här med tårar i ögonen. Fy vad en del människor får gå igenom, livet kan vara så orättvist på så många sätt. Jag känner mig extra tacksam som har min prinsessa här hos oss! Önskar Kärlek och styrka till alla människor som kämpar med orättvisor <3

Av Tess - 20 juni 2015 00:21

Nu har tösen hunnit att bli 3 månader, det är inte klokt vad fort tiden har gått! Hon får mer och mer personlighet för varje dag som går. På BVC så frågade de mig om jag kände mig kär i min bebis och det finns ingen tvekan! Jag älskar denna underbara lilla människa över allt annat på jorde! <3 hennes leende och skratt får mig att smälta totalt!

Om en månad åker vi på lite semester hos svärföräldrarna. Det blir lite av ett eldprov, känner på mig att svärmor kommer att lägga sig i en del. Eller iaf att hon kommer att komma med kommentarer. Det gjorde hon förra veckan och då gick jag i taket. Nu ska vi träffa svärmor hos dem i två veckor och sedan följer hon med oss hem och här i två veckor. Vad har jag gett mig in på??

Tur är väl att vårt sovrum kommer att vara klart tills dess och att vi kommer bo på olika våningsplan så att jag kan smita undan och amma och mysa. Sist när hon var här satt hon och stirrade på mig när jag ammade, så vill jag inte ha det den här gången. Man kan väl ge folk lite utrymme!?! Men nu kommer jag att kunna smita upp och sedan vara för mig själv en stund. Just nu är jag mkt själv hemma så kommer väl att klättra på väggarna för att jag aldrig får vara själv! Oj vilka i-landsproblem jag har!

Av Tess - 8 juni 2015 14:02

Ibland tar jag tid till mig och suger in ögonblick som jag tillbringar med dig. Det är inte lätt att ta sig tiden att njuta varje minut mitt i allt vardags stress men innerst inne gör njuter jag. Just nu sover du gott i mina armar och jag försöker memorera ögonblicket så att jag kan minnas det för alltid. Du söta underbara gullunge!

Vi är så otroligt glada att ha dig i våra liv, vi känner oss otroligt lyckligt lottade <3

Visst behöver vi påminna oss själva ibland, för livet med en liten bebis är inte en dans på rosor. Du är en bestämd liten dam som protesterar ofta. Men vi är inte förvånade över att du har din pappas avsaknad till tålamod och båda våras humör, för vi har ju skapat dig. Det är charmigt och utan dessa egenskaper så skulle inte du vara du. Snart är du 3 månader och jag kan inte ens tänka på hur mitt liv såg ut förut. Vad gjorde jag med all kärlek som jag nu överöser dig med? Du är fantastisk och pappa och jag ser framemot att se dig växa upp med vårt stöd och all vår kärlek. Vi älskar dig nu och för alltid <3

Av Tess - 7 juni 2015 01:22

Ja när man har en bebis som är 2,5 månad så blir det inte gjort här hemma inte, jag ammar mest och på kvällarna så känns det som om jag inte gör nåt annat. Muuu haha jag klagar inte, det är mysigt att amma och vår lilla tjej har världens finaste leende när hon är mätt och belåten. Fast så säger väl alla mammor :-) med all rätt, klart man ska vara stolt över sitt barn!

Hon sover mindre och mindre om dagarna, vilket gör att jag hinner mindre och mindre här hemma. På förmiddagen efter frukost och lek och sedan mellanmål så sover hon 1-3 timmar. Jag försöker hinna med så mkt som möjligt på den tiden. Vi har t.ex en hög med ved som ska staplas. Så sysslolös är man knappast! Idag har vi städat ur garaget, det var verkligen välbehövligt! Nu är det jätte fint! Så på måndag måste jag köra några vändor till miljöstationen. Vi vill städa upp lite i huset tills makens familj kommer på besök i augusti. Sen rensar vi så klart oxå åt vår egen skull, är ju skönt att ha ordning omkring sig!

Nej nu måste jag verkligen sova för tösen vaknar väl och vill ha mat snart!

Skapa flashcards