Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Tess - 4 maj 2014 08:11

Jag har tre syskon, en äldre bror och två yngre systrar. Brorsan & hans sambo fick barn tidigt och är färdiga med den biten sen många år enligt dem själva.

Min yngsta syster T, som är 23 år, fick sitt första barn i oktober. Han är verkligen världens gladaste bebis, han bara skrattar när han ser mig. Busunge! :)

Min andra syster J är 26 år och de funderar väl på barn snart de med. Vilket är härligt så klart. Men det som stör mig är när mamma eller farmor eller mormor säger saker som nu är det väl din tur att skaffa barn till J, eller den kan vi spara till J skaffar barn. Men jag då? Jag är ju äldst borde då inte jag stå på tur? Blir lite ledsen, mamma vet ju men inte mormor eller farmor. Så igår sa jag till mamma, men jag då? När jag får barn då? Då rättade hon sig och sa ja klart att du oxå får använda den.

Jag önskar lite att jag oxå blir behandlad som vanligt, visst vissa saker kan väl vara känsliga men att helt avskriva mig när det gäller barn är nog värre!

Ovido - Quiz & Flashcards