Alla inlägg den 23 september 2017

Av Tess - 23 september 2017 08:28

Hej på er, har varit frånvarande länge nu. Trodde inte att någon läste min blogg längre men det verkar ju så trots allt.

Lillebror föddes med ingångsättning den 28 december 2016 (han var beräknad till 11 januari 2017). Läkarna ville att jag skulle sättas igång för de var rädda att han skulle bli för stor annars. Vädjade till dem att vänta med igångsättning till i början av januari men de vägrade och bokade in mig för igångsättning den 27 december. Jag jobbade till den 22:a december och sedan firade vi jul och sen åkte vi till sjukhuset den 27:e. Det var en märklig känsla att veta att snart har vi två barn. Igångsättningen gjordes först med balkong så att jag började öppna mig och sedan värkstimulerande. Vi sov i förlossningsrummet den natten, jag i förlossningssängen och min make i en fåtölj. Fick det värkstimulerande vätskan varje timme och runt kl 4.30 på morgonen började det dra igång. Jag började känna de först värkarna. Hade en underbar förlossning, ja visst gjorde det ont men denna gången så visste jag hur jag skulle använda lustgasen och jag var med hela tiden och förstod vad som hände. Han föddes 9.24 och var 52 cm lång och vägde 4 276 gram. Efter den här förlossningen så känner jag att jag skulle kunna gå igenom det igen men vi får se, i sommar fyllde jag 35 och riskerna för komplikationer ökar ju när man blir äldre.

Börjar jobba i januari igen, känns som om det är väldigt kort tid dit. Så nu försöker jag njuta av den sista tiden av mammaledigheten och försöker gå ner i vikt. Har gått ner 7 kg med lchf men då vi fortfarande ammar så går det extremt sakta. Om nån är intresserad av min viktresa så är ni välkomna att följa mig på instagram under tessviktresa ? kanske skriver lite här med om någon är intresserad?

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards