Alla inlägg under mars 2015

Av Tess - 2 mars 2015 22:49

Idag hade blodtrycket gått ner till normalt och jag hade ingen äggvita i urinen. Ctgn visade en fin kurva för barnets hjärtslag, flödet till navelsträngen var bra och barnet ger ca 3700 g. Det blir en liten klump :)

Så nu ska jag fortsätta att observeras, ska ta urinsticka varje morgon och gå till BM på torsdag för blodtryckskontroll och urinkontroll. Sen blir det en tripp tillbaka till sjukhuset igen på måndag för att göra om dagens provedur.

Såvida jag inte fött barnet innan dess vilket man kan hoppas på ;) läkaren kände på livmodertappen igen idag och hon sa att hon nu fick in ett finger så det går ju åt rätt håll :) har mega molvärk nu men har ju haft det varje kväll nu ett tag, det tar lite tid för min gamla kropp.

Näe nu blir det sängen :)

Av Tess - 1 mars 2015 14:08

Är sjukt trött mest hela tiden, kan känna helt plötsligt att nu måste jag sova en stund för annars somnar jag ändå. Men det är väl så här nu i slutet av graviditeten antar jag, är väl bara att gilla läget och vila så mkt jag kan :)

Skapa flashcards