Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Tess - 11 mars 2015 23:38

Ursäkta informationen men nu upptäckte jag att det kommit ut mer av slemproppen, den var helt genomskinlig men väldigt tjock och seg. På det har jag kraftig mensvärk som även sitter i ryggen samt en del sammandragningar i magen. Känslorna är många, är glad att det kommer igång samtidigt som jag är rädd för förlossningen! Men jag längtar efter vårt barn så jag hoppas att min rädsla kommer blåsa bort!

Frågan är nu bara om jag kommer att få vänta ytterligare några dagar eller när det drar igång på riktigt?! Blev lite nervös för att vi inte ska hinna till sjukhuset heller... Tänk om jag missar att det startat på riktigt och vi inte hinner in? :( vi ska ju försöka få en sjuktaxi kanske mitt i natten... Ska försöka att inte oroa mig för mkt... För i värsta fall så får mina föräldrar köra in oss... Så det löser sig nog.

Svärmor ville att jag skulle vänta med att föda till den 17:e mars, då de firar St Patricks Day på Irland. Har ju naturligtvis varit festligt då vårt barn kommer vara halvt irländskt men det är ju liite svårt att råda över!

Och sedan så vill maken jobba på fredag natt för de har ett specialjobb och jobba övertid på natten betalar otroligt bra. Vilket vi skulle behöva... Men även det är ju svårt att lova just nu! Antingen får bebisen komma inatt eller vänta tills på lördag eller komma ännu senare... Hmm inga krav alls! Jag känner på mig dock att det kommer att bli en fredagen den 13:e mars bebis!

Näe om man ska ta och försöka sova lite utifall det drar igång om ett par timmar!

Av Tess - 11 mars 2015 06:50

Igår kväll kom en ganska kraftig mensvärk som höll i sig, men jag kunde trots den somna. Vaknade för nattens obligatoriska toa besök och kände inget längre, tänkte att det varit falsklarm igen. Men när jag varit uppe och rört på mig så kom värken tillbaka. Lyckades somna om igen och så var det likadant nu på morgonen, ingen mensvärk förrän jag varit uppe och rört på mig. Kan det vara så att latentfasen äntligen börjat? :) jag vet att den kan ta lång tid men det är ju ett tecken på att det faktiskt kommer att hända! Kan vi ha sån tur att vår älskade efterlängtade bebis vill titta ut snart? :) det känns plötsligt väldigt hoppfullt! Näe ska försöka sova en stund till medans man kan!

Ovido - Quiz & Flashcards