Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Tess - 6 mars 2015 04:22

Har aldrig känt mig så stor och tung som jag gör just nu. Barnet trycker på neråt, det är svårt att ta sig upp liggandes som sittandes. Behöver kissa konstant känns det som. Att klä på sig är en riktig utmaning! Haha vad glamouröst det låter att vara höggravid ;) nej jag klagar inte, bara konstaterar faktum! Jag kommer förmodligen sakna att vara gravid, iaf lite :) det är rätt mysigt att känna barnet i magen. Men nu längtar vi ju efter att få mysa med vårt barn och hoppas att det vill komma ut snart :)

Jag är nyfiken på att se vad det är för en liten filur som vi skapat! Jag längtar något enormt men det är väl så. Frågan är när liten vill komma ut? 7 dagar kvar till BF, men kanske måste vi vänta längre? Jag hoppas inte det även om jag har oddsen emot mig. De flesta förstföderskor går ju faktiskt över tiden. Men i och med min havandeskapsförgiftning så kanske e vill ha igång mig. De har ju försökt göra hinnsvepning men inte kommit in, men kanske det funkar på måndag :) då har det ju gått en vecka sen sist.

Min magkänsla säger att barnet kommer fredagen den 13:e som beräknat. Men min pappa är född fredagen den 13:e 1959 och han är ju världens bästa så det ska bli bra det med :) tur att man inte är så skrockfull! Näe ska försöka somna om nu om jag kan hitta en bekväm position att ligga i bredvid snarkhästen ;)

Skapa flashcards