Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Tess - 26 februari 2015 21:50

Var på MVC idag för v. 37s kontrollen. Socker och järnvärde var bra, dock hade jag högt blodtryck (140/90) och +2 i urinen. Så enligt BMs rutiner så borde jag inom två dagar besöka spec mvc. BM ringde dem för att försöka få en tid till imorgon men de hade inte några tider. Så jag ska istället på lördag morgon kl 8 ringa till förlossningen och få en tid tills på lördag. Känns ju så där kul. Vet vilket helvete min syster har haft med sin havandeskapsförgiftning, hoppas att det inte blir likadant för mig!

Tur är iaf att jag på lördag går in i v 39 (38+0) så det är ju ganska troligt att de sätter igång mig om det skulle vara havandeskapsförgiftning. I nuläget har jag inga symtom iaf, inget flimmer eller illamående eller så.

Fick med mig några stickor hem så ska kolla urinet imorgon bitti. Sen kan jag ju kolla blodtrycket hos mamma och pappa. Så gör nog det för säkerhets skull.

Spännande att se vad som händer, kanske är vår efterlängtade bebis här snart! :)

Åh glömde ju att pappa hjälpte mig att installera bilbarnsstolen i dag så nu kör vi runt med den i bilen. Känns lite märkligt måste jag säga på ett bra sätt!

Skapa flashcards