Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Tess - 23 februari 2015 23:05

För ca en månad sen kände jag ett stark tryck neråt och barnmorskan sa att barnet låg med huvudet neråt på besöket efter det. Därmed antog jag att barnet fixerat sig.

De senaste dagarna har jag molvärk, mest på vänster sida på kvällarna och idag och inatt hade jag ett starkt tryck neråt igen. Upplever lite att magen oxå har "sjunkit" en del. Man är väl dum som inbillar sig att något är på gång men det kanske det är. Det får tiden utvisa. Jag fick iaf tummen ur och fortsatte packa förlossningsväskan, den är nästan färdig packad nu. Kvarstår bara hårborste, mobilladdare, godis och dryck. Men det mesta av det kan jag inte packa förrän det är dax!

Jag har iaf beslutat mig för att strunta i foglossningssmärtorna nu, om jag är mer aktiv så kanske bebisen vill komma ut snart ;) det blir kanske inte så mkt sömn om nätterna men det har det ju knappt blivit innan heller så gör väl ingen skillnad direkt. Imorgon måste jag plocka fram alla telefon nummer som jag kan tänkas behöva typ till sjuktaxi och förlossningen. Kan ju vara bra att veta vart de finns om det sätter igång. Åh vad jag längtar efter vårt knyte!

Försöker tala om för vår hund vad som komma skall men han bara tittar på mig som ett frågetecken :P dock har hans beteende varit lite annorlunda under graviditeten så jag är rätt säker på att han känner av att jag är gravid. Han vill gärna vakta mig, speciellt om vi sitter i bilen och någon går förbi då morrar han. Det ska bli spännande och se hur han tar nytillskottet i familjen. Jag hoppas att det ska gå bra, har läst lite om att man ska låta honom lukta på barnet direkt och så där... Svårt dock att veta i förväg hur han kommer att ta det, han är ju min bebis nu så kanske han blir avundsjuk :(

Skapa flashcards