Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Tess - 30 januari 2015 08:47

Idag är sista dagen på v 34 (33+6 idag) och därmed är 85% av graviditeten avklarad :)

Var ju hos en läkare i tisdags, fick min sjukskrivning förlängd och de kollade även blodtrycket och sockervärdet igen. Denna gången var sockervärdet uppe på 9,6 :( men jag hade ätit frukost bara 1 timme tidigare så kanske inte så illa som det låter? Läkaren ville att jag skulle genomgå en tredje glukosbelastning! Så jag bokade in en tid för en sån.

På eftermiddagen så ringde BM och sa att hon sett anteckningarna från läkaren och att de bokat in mig på en tredje glukosbelastning. Men hon hade ringt läkaren och tillsammans hade de bestämt att jag ska ge ett fasteblodsocker (alltså ett utan att ha ätit på 12 timmar) i nästa vecka och sedan ett slunpblodsocker veckan efter. Sedan ville de att jag ska åka på ett tillväxt UL. Igår ringde de från spec. Mvc och meddelade att jag har en tid på tisdag fm. Här händer det grejer snabbt nu. Så vi får se om vårt älskade barn är stort som de verkar tro. Hittills har jag ju bara gått upp 2 kg under graviditeten, så känns konstigt om barnet skulle vara stort men läkarna och BM vet väl bäst antar jag! Men frågan är vad som händer om barnet är stort... Kommer jag att bli igångsatt tidigare då?

Syrran har fått komma hem, hon äter blodtrycksmedicin och är piggare. Idag skulle hon in på UL och kolla så att havandeskapsförgiftningen inte skadat moderkakorna. Nästa vecka går hon in i v 36 och det känns skönt att tvillingarna fått stanna kvar där inne så länge som de har gjort :)

Min andra syster har problem med halsbränna och sover väldigt dåligt pga det... Något fel är det alltså på oss alla tre under våra graviditeter! :P

Jag har haft väldigt ont i natt... Tabletterna hjälper själva insomnandet men de håller sig inte hela natten! Måste in på jobbet med mitt läkarintyg idag, dvs om jag tar mig ut med bilen. Det snöade väldigt kraftigt igår kväll och jag kan ju knappast ut och skotta med min foglossning och krycka :( får se om snövallen är liten nog att köra över... Men först lite frukost!

Ovido - Quiz & Flashcards