Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Tess - 8 januari 2015 23:14

Jaha tänkte jag när barnmoskan sa att mitt glukosvärde var 9,3 igen. Men hon sa att det var ju bra att det inte ökat! Så planen blev fortfarande dietist besöket och sedan hålla koll på mitt sockervärde under kontrollerna.

Dietisten var jätte trevlig men sa väl inget som jag inte redan visste. Som jag sa till henne, jag vet ju allt det här men så ska man bara genomföra det oxå. Det är ju svårt att sluta slarva med måltiderna när man inte har någon matlust. Det handlar väl av flera års slarv med maten så klart, inget man vänder i en handvändning direkt... Men som hon sa nu har du ju motivationen för det är ju inte bara dig själv som du har att tänka på nu. Hon tipsade mig om att äta lite och ofta, sedan ville hon att jag skulle äta mer grönsaker och fisk. Jag ska verkligen göra mitt bästa men jag tror inte att jag kan utesluta socker helt ibland måste man ju få unna sig! Men inte varje dag och inte i överdrivna mängder så klart. Nej nu ska jag försöka sova lite! Natti natti!

Av Tess - 8 januari 2015 08:08

Sitter här nu i väntrummet igen, har precis druckit den otroligt äckliga glukoslösningen och nu ska jag sitta här fram till kl 10. Hade ett lågt första värde idag iaf på 5,0, får hålla tummarna att jag hamnar under 8,7 idag!

Tog iaf med mig stickningen idag så jag har nåt att göra :) igår stickade jag färdigt kofta nr 3 och nu ska jag börja på kofta nr 4. Fast nr 3 & 4 är inte till mig utan till min syster som väntar tvillingar och förmodligen kommer att få dem nu i januari :) går så fort att sticka dessa små plaggen och det är roligt när det går fort ;) ska ju inte göra annat än vila då jag är sjukskriven så då passar att sitta och sticka bra :)

Ovido - Quiz & Flashcards