Alla inlägg under december 2014

Av Tess - 2 december 2014 20:49

Jag har fortfarande inte skakat av mig alla tråkigheter från förra veckan, det påverkar oss väldigt mkt ekonomiskt. Så fattiga som vi är just nu har vi nog inte varit sen vi flyttade hem till Sverige 2009. Tillbaka på ruta ett igen :( ja jag kanske har mig själv att skylla, jag var bra naiv jag vet det nu. Men det är lite sent att ångra sig nu, jobbet finns inte kvar så jag kan inte ta det i efterhand så här. Dessutom vill jag ju inte ha det, jag vill inte jobba där längre. Söker alla jobb jag kan, eller som jag har erfarenhet till. Hade faktiskt en telefonintervju idag, men så fort de ser magen så blir det väl tyvärr inget. Men men jag visar ju a-kassan att jag faktiskt försöker. Facket ska hjälpa mig att skriva ihop något bra till a-kassan, så jag hoppas att det hjälper för annars blir det en fattig jul... Jag som hade sett fram emot julen i år så himla mkt... Men men alltid ska det vara något.

Tur att bebisen i magen gör en glad och tacksam iaf! Trots hemsk foglossning så är jag glad över att vara gravid och vi längtar så efter vårt barn! Tänk imorgon är det bara 100 dagar kvar! Då jag inte varit hos barnmorskan ännu så känns det overkligt. Första besöket är i nästa vecka! Ska bli spännande att få lyssna på hjärtat! <3 h*n sparkar och har sig varje dag, dock mindre om jag varit igång mkt. Men att få känna sparkarna är lika underbart varje gång. Har fortfarande inte gått upp något i vikt, vilket är bra då barnmorskan sa att jag inte fick det då jag redan innan vägde för mkt. Men jag äter dåligt, saknar matlust. Speciellt på jobbet, jag slänger nästan mer än halva min matlåda varje gång. Äter små portioner på kvällarna, men jag får inte i mig mer... Däremot slinker lite godis ner ibland. Blir spännande att träffa barnmorskan i nästa vecka. Angående min foglossning från helevete så måste man i mitt län gå till en sjukgymnast först innan man får träffa en läkare på mvc. Men jag har iaf bokat en tid och ska dit på torsdag morgon. Det är värst på nätterna, om jag ska vända mig om eller om jag sätter mig upp för att kliva ur sängen - då känns det som någon tagit den största kökkniven och kört upp den i mitt underliv. Nu har jag även smärta när jag går, sitter och står. Så man får känna att man lever men det är värt all smärta i världen, jag älskar att vara gravid ändå :) vi får se vad sjukgymnasten säger på torsdag.

Skapa flashcards