Alla inlägg den 23 december 2014

Av Tess - 23 december 2014 10:28

Vart ska man börja? Jo sist jag skrev så gjorde jag ju glykostestet, tyvärr var mitt värde lite högt hade 9,3 och har därför fått en träff inbokad med en dietist. Till detta mötet den 8 januari så ska jag skriva matdagbok. Jätte kul att göra det nu över nyår? Eh not! Men tänkte att jag får börja på annandagen så får de iaf lite mer än en vecka att gå på. Har lagt om kosten lite redan, nu blir det havregrynsgröt till frukost samt bara vatten till maten så försöker tänka på vad jag stoppar i mig nu.

I slutet av förra veckan fick jag goda nyheter om att jag blev beviljad a-kassa. Kändes helt otroligt! Är väldigt glad över att de valde att gå på min linje!

Igår var jag på läkarbesök och fick en hel sjukskrivning fram till den 27:e januari. Men hon varnade mig över att det är inte säkert att försäkringskassan godkänner den eftersom jag har kontorsjobb. Men jag har ju ont om nätterna och sover ju knappt så det är ju inte direkt att man är super pigg på jobbet! Sen gör jag ju med min krycka hela tiden. Men vi får hoppas att de godkänner det. Sen ringde jag min chef och meddelade att jag är sjukskriven. Var inte alls populärt, men jag försöker att inte ha dåligt samvete. Jag förstår att en liten arbetsplats blir väldigt sårbar men samtidigt är det inte mitt problem för det är inte jag som är chef... Men som vanligt vill han lämpa över bördan på mig... Men jag kan ju inte hjälpa att jag mår som jag gör! Typiskt att han ska vara sån!

Har haft en riktigt dålig natt, haft ont och sovit dåligt... Är mega sliten idag... Ska försöka äta lite frukost och sedan försöka ta en tupplur till. Imorgon är det julafton, är inte klokt tycker jag för det känns inte som det!

I övrigt tror jag att det är rätt bra med magen. Det sparkas och har sig i magen iaf :) jag känner mig tacksam för att jag får chansen att uppleva det här! <3

Ovido - Quiz & Flashcards