Alla inlägg den 5 december 2014

Av Tess - 5 december 2014 10:32

Igår var jag hos sjukgymnasten och halleluja säger jag nästan haha. Hon gick igenom mig grundligt och jag fick låna ett glidlakan samt rådet att använda en krycka när jag går för att avlasta högersidan (där jag har foglossningen). Inatt har jag sovit på glidlakanet och vändningarna i sängen är inte alls lika smärtsamma! Det verkligen fungerar! Hade jag vetat att det här fanns för en månad sen så hade jag skaffat det för länge sen! Jag har sovit ganska bra för första gången på länge! Härligt!

Idag har 65% av graviditeten gått, jag längtar till vår lilla bebis kommer med en skräckblandad förtjusning :) tror att de flesta är oroliga och lite rädda inför förlossningen men jag vågar inte ens tänka på det! Är verkligen livrädd, hur ont kommer det gör? Kommer jag att klara att genomleva smärtan? Tänk om jag inte kan få epiudral pga min vikt - är det bra eller dåligt? Kommer jag spricka eller måste de skära upp mig? Tänk om det blir komplikationer? Ja jag vet jag är nojjig, men när vi har väntat och kämpat på att bli gravida så känns allt extra extra viktigt. För vem vet det här kanske är det enda barnet som vi kommer att kunna få? Nåja ska försöka sluta vara så nojjig och ta och äta en väldigt sen frukost!

Skapa flashcards