Alla inlägg den 24 november 2014

Av Tess - 24 november 2014 21:55

Foglossningssmärtor deluxe och ryggont, men för varje liten rörelse jag känner i magen så är allt värt det! Jag tänkte på det i helgen hur lyckligt lottad jag är - att vi lyckats bli gravida och att vi har varandra. All kärlek som finns mellan oss, vi var riktigt lyckliga i helgen och det var så härligt! Vi längtar verkligen till mars!

Men så kom bomben från min chef, han hade minsann pratat med min a-kassa och informerat dem om att jag visst blivit erbjuden jobb. Men då sa jag till honom att det var ju inofficiellt och dessutom så sa du ju då att du inte kunde garantera mig jobb men att era intentioner var sådana. Men han minns inget av detta... Så klart han inte gör... Men vad spelar det för roll för honom om jag får a-kassa? Graviditetshormonerna gjorde sig uppmärksamma och jag grät hejdlöst i två timmar efter jobbet. Glömde bort morötterna på spisen så fick kasta både grytan och morötterna. Tur att det inte började brinna iaf!

Mitt lilla ord står nu mot min arbetsgivare och jag har mailat facket om hjälp... Jag hoppas innerligt att de kan hjälpa mig! För annars har vi ett inkomst bortfall på ca 9 000 kr i månaden istället för 4 500 kr som vi hade räknat med... Nåja klart att livet inte ska vara lätt inte. Men jag förstår inte riktigt hur han tänker? Gör han det här för att hämnas och vara elak eftersom han vet att jag inte tycker att han är en bra chef? Ledsen blir man iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards