Alla inlägg den 10 november 2014

Av Tess - 10 november 2014 19:52

Idag har jag varit på jobbintervju för ett deltids jobb, 50% löneadministratör. Verkar vara ett kanon jobb som jag hoppas att jag får, jag jobbar ju idag 50% och är arbetslös 50% & att få jobba totalt 100% fram till förlossningen. Sen skulle jag kunna tänka mig att jobba 50% på det nya jobbet och därmed dela föräldraledigheten med maken. Det här jobbet kommer på sikt leda till mer än halvtid och är på en arbetsplats som ligger i samma by som vi bor. Det är med andra ord optimalt för mig som inte trivs där jag jobbar nu. Drömmen är att kunna säga upp sig därifrån innan mammaledigheten är slut.

Men så var det dags för intervjun och den gick verkligen jätte bra. Men jag hade bestämt mig för att jag skulle berätta att jag är gravid. Jag vet att det är inget som jag behöver tala om men jag kände att det är schysst att berätta det och eftersom brorsan jobbar där så ville jag ha alla korten på bordet. Jag sa att jag ville berätta det för dem för att ha alla korten på bordet. De sa ju så klart att de inte får diskriminera och att det inte ändrade min aktuellitet som kandidat.

Frågan är om det kommer gynna mig eller inte. Gjorde jag fel om var ärlig? Jag har ju lärt mig att ärlighet varar längst!

Ovido - Quiz & Flashcards