Alla inlägg den 17 september 2014

Av Tess - 17 september 2014 18:43

Nu har min kollega varit sjukskriven i snart tre veckor. Inte en enda gång under den tiden har min chef frågat vad vi behöver göra i hennes ställe eller frågat mig hur jag har det. Han bara antar att jag gör allt, att jag hinner allt. Dum nog har jag kämpat på och varit duktig och skött allt så gott jag har kunnat. Men igår berättade jag för honom att jag är gravid och att jag inte klarar att hålla detta tempot längre att jag måste ta det lugnare och tänka på mitt ofödda barn. Han hade typ ingen förståelse, inte för jag är förvånad direkt! Han är nog den sämsta chef jag någonsin har haft! Kan ingenting om hur man hanterar personal frågor eller om hur man behandlar sin personal.

Stressen i huset har gjort att ytterligare en kollega blivit sjukskriven. Men jag tänker inte ta på mig dennes jobb också utan jag kommer kräva att de tar in en vikarie! Jag tänker inte riskera nåt, vi som haft så svårt att bli gravida. Denna konstanta stress är inte värt det, inget är viktigare än graviditeten för mig! Tur att månaden snart är slut och att jag snart bara jobbar halvtid! Längtar efter att få vara deltids arbetslös!

Ovido - Quiz & Flashcards