Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Tess - 31 augusti 2014 21:54

De senaste två veckorna har varit lite av en berg och dalbana men sen jag bestämde mig för att jobbet inte är så viktigt utan att det viktigaste är att jag mår bra, graviditeten är det viktigaste för mig. Att ta en tjänst som är helt förknippad med stress och sen på det sättet kändes verkligen inte bra! Så jag känner verkligen att jag fattade rätt beslut som tackade nej, visst det betyder mindre pengar men pengar är inte allt! Vi som längtat och kämpat för att bli gravida, då måste man vårda det och ta hand om sig själv. Nu har jag en månad kvar av heltids jobb sedan blir det halvtid! Känns bra för jag hoppas att kunna få ordning på huset lite innan bebisen kommer! Vi behöver göra en ordentlig utrensning, så får se vad man hinner med :) men jag blickar mot framtiden med glädje, imorgon är det bara en vecka kvar till det efterlängtade ultraljudet! Känner en skräckblandad förtjusning över det hela, fortfarande finns det en rädsla inom mig att det inte finns nåt barn. Jag har dock mkt känningar, t.ex foglossning och morgonillamående så jag har lättare att förtrycka oron nu. Men man kan aldrig vara helt säker. Men jag hoppas verkligen! Vi är så redo och vi har verkligen kommit närmre varandra den senaste tiden! Hoppas att denna veckan går fort :)

Ovido - Quiz & Flashcards