Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Tess - 26 augusti 2014 20:59

Den senaste veckan har jag utsatts av en svår situation på jobbet, har ställts mot väggen och blivit erbjuden fortsatt arbete på ett väldigt obekvämt sätt. Jag skulle kunna gå in på djupet och förklara men det är ingen mening att älta mera. Iaf så kommer jag lyssna på min magkänsla och tacka nej, så från den 1 oktober kommer jag vara deltids arbetslös. Jag kommer ha kvar min halvtids tjänst eftersom jag är fast anställd och så får jag stämpla upp till heltid. Det känns inte värt att utsätta sig för all stress som den andra tjänsten skulle innebära. Jag känner att jag måste tänka på mig och barnet i första hand. Graviditeten är viktigast för mig! Sen har jag kollat och man ska få ha kvar sin SGI i sex månader om man blir arbetslös så ska få ha kvar min heltidslön som grund för mammapenningen. Ska ringa till försäkringskassan och kolla försäkerhetsskull! Men det här känns verkligen som det rätta. Sen får jag ju ändå söka jobb och så men det ordnar sig nog! Bara allt går bra med knytet! Det är det viktigaste! ????

Skapa flashcards