Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Tess - 8 juli 2014 22:02

Ringde MVC idag, förklarade att jag ska åka iväg på semester i 3 veckor och att jag var lite orolig över vikten. Så jag fick komma redan på eftermiddagen på mitt hälsosamtal som de normalt ger på inskrivningen. Hade sån tur att en lämnat återbud. Hon tyckte att jag skulle äta typ GI istället för LCHF under graviditeten. Jag fick väl inte direkt gå ner i vikt men inte heller upp i vikt. Kommer att bli en utmaning bara det!

Iaf fick inskrivningen inbokad till den 7 aug och första UL till den 18 aug. Det gjorde att det hela kändes verkligt som tusan! Så tills den 7 aug måste vi ha bestämt oss om vi vill göra KUB eller inte. Jag lixom inte kommit så långt i tankarna förut, man har varit så fokuserad på att bli gravid. Känns tidigt att tänka på sånt men på pappret är jag ju redan i v 8 fast jag tror mer på v 6... Oregelbunden menscykel gör det ju inte direkt lätt att beräkna! Men vad att göra med detta KUB? Allt blir så svårt när man får välja själv! Nej jag funderar inte på det nu, först ska lilla embryot stanna & må bra i magen!

Av Tess - 8 juli 2014 21:43

Ringde MVC idag, förklarade att jag ska åka iväg på semester i 3 veckor och att jag var lite orolig över vikten. Så jag fick komma redan på eftermiddagen på mitt hälsosamtal som de normalt ger på inskrivningen. Hade sån tur att en lämnat återbud. Hon tyckte att jag skulle äta typ GI istället för LCHF under graviditeten. Jag fick väl inte direkt gå ner i vikt men inte heller upp i vikt. Kommer att bli en utmaning bara det!

Iaf fick inskrivningen inbokad till den 7 aug och första UL till den 18 aug. Det gjorde att det hela kändes verkligt som tusan! Så tills den 7 aug måste vi ha bestämt oss om vi vill göra KUB eller inte. Jag lixom inte kommit så långt i tankarna förut, man har varit så fokuserad på att bli gravid. Känns tidigt att tänka på sånt men på pappret är jag ju redan i v 8 fast jag tror mer på v 6... Oregelbunden menscykel gör det ju inte direkt lätt att beräkna! Men vad att göra med detta KUB? Allt blir så svårt när man får välja själv! Haha

Skapa flashcards