Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

Negativa tankar

Av Tess - 5 juli 2014 13:00

Jag känner idag att jag förmodligen inte är gravid. Det är ju i princip omöjligt för oss att bli det på naturlig väg så chanserna att det är så är ju väldigt små. Jag har iaf varit på Apoteket och köpt ett graviditetstest, så ska ta det imorgon bitti. Önskar verkligen att jag är gravid, vill inget hellre än annat.

Jag läste instruktionerna för testet som jag tog igår & det stod att man inte skulle läsa av det efter mer än 5 min då det kunde visa falska positiva resultat. Jag har ju dock tagit samma typ av test flera ggr tidigare och tittat på dem igen efter ett par timmar och då har de fortfarande varit negativa.

Har googlat som en tok & det finns både historier där resultatet visat sig vara falskt och där kvinnor faktiskt varit gravida. Jag håller tummar och tår på att jag är det även att jag inte vill ge mig själv falska förhoppningar!
Känns som om den här dagen kommer att gå riktigt riktigt långsamt! :(

 
 
DmPCOS

DmPCOS

5 juli 2014 15:11

Visst står de så, men jag har aldrig fått några falskt positiva tester, nästan letat efter dem för vill ha pluss lr två streck men alltid varit negativa förutom i vintras. Tog 3 stickor samma dag, morgon, em å kväll. Tänkte att är jag gravid så spelar de ingen till vilken tid på dygnet. Nu var jag flera veckor gången men ändå.

Hoppas verkligen ditt test stämmer! Dem har alltid sagt till oss att vi inte kan bli gravida själva så hopp finns ;) Nä nu håller vi tummar å tår men förstår att du helt klart inte vill få falska förhoppningar.. Men jag hoppas! Kram❤

http://www.drommamedpcos.bloggo.nu

Tess

5 juli 2014 15:26

Tack vad du är snäll som peppar mig & håller tummar å tår för mig! :)

Lovar att uppdatera imorgon! Kram

 
enlangvantan.blogspot.se

enlangvantan.blogspot.se

5 juli 2014 16:37

Håller tummarna för er!!! Kram

http://enlangvantan.blogspot.se

Tess

5 juli 2014 16:48

Tack! Kram

 
Lillajag

Lillajag

5 juli 2014 19:05

Tog ett test idag som visade negativt, men efter 30 min kom det fram ett svagt streck till. Så är i samma sits! Vi håller tummarna för oss båda två :)

http://vagentillettbarnmedpco.blogg.se/?tmp=255155

Tess

5 juli 2014 19:19

Oj! Då vet du precis hur det känns! Vilket typ av test var det som du använde? Jag använde denna: http://www.billiga-tester.se/graviditetstest-stav-p-10163.html

När ska du testa igen? Jag tar imorgon bitti, så då har det ju gått 48 timmar sen sist så borde ju vara tydligare då hoppas jag!

Ska hålla tummar och tår för dig med!! :)

 
Ingen bild

Lillajag

5 juli 2014 21:20

Jag använde dom billigaste, stickan. http://www.billiga-tester.se/graviditetstest-sticka-p-164.html
Jag testar nog igen på måndag morgon. Spännande, hoppas hoppas!

Tess

6 juli 2014 00:10

Samma tillverkare då tror jag.

Det är riktigt spännande! Jag har inbillnings symtom nu oxå tror jag eller brösten känns jätte tunga & molvärk har jag haft ett par dagar men nu ikväll mår jag illa. Men är säkert bara mensen som är på väg. Tiden utvisar vad som händer!

Håller tummarna hårt för oss båda iaf :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 23 september 2017 08:28

Hej på er, har varit frånvarande länge nu. Trodde inte att någon läste min blogg längre men det verkar ju så trots allt. Lillebror föddes med ingångsättning den 28 december 2016 (han var beräknad till 11 januari 2017). Läkarna ville att jag skull...

Av Tess - 31 juli 2016 08:13

Jag är medveten om att det inte är optimalt att vara gravid och överviktig och vet om att det finns risker med detta. Men jag upplever att mödravården gör vikten till lite av en hysteri. Jag har BMI över 35, inget jag är speciellt stolt över men s...

Av Tess - 26 juli 2016 23:43

Var inne och kollade om någon fortfarande läser min blogg, och döm till min förvåning att det verkar som jag har några besökare trots att jag inte skrivit ett inlägg på över ett år. Det har hänt så mkt det senaste året, vår lilla bebis har utveckl...

Av Tess - 21 juni 2015 08:53

Läste just den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20997784.ab Sitter nu här med tårar i ögonen. Fy vad en del människor får gå igenom, livet kan vara så orättvist på så många sätt. Jag känner mig extra tacksam som har min prin...

Av Tess - 20 juni 2015 00:21

Nu har tösen hunnit att bli 3 månader, det är inte klokt vad fort tiden har gått! Hon får mer och mer personlighet för varje dag som går. På BVC så frågade de mig om jag kände mig kär i min bebis och det finns ingen tvekan! Jag älskar denna underbara...

Ovido - Quiz & Flashcards