Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Bröllopsdag

Av Tess - 23 juni 2014 09:07

Igår firade vi två årig bröllopsdag, tänk att det redan gått två år! Förr i tiden när man inte hade barn vid det här laget så ansågs man som konstig. Inte klokt hur tiden rasar fram, tyvärr känns vi inte ett dugg närmare ett barn. Jo jag cyklar men istället för att gå ner i vikt har jag gått upp... Visst jag har byggt muskler men läkarna tittar ju bara på vikt & BMI så det är ju strunt samma :(

Funderar på att testa med LCHF igen, vet att jag kan gå ner i vikt på det men jag tröttnade på att inte kunna äta en vettig frukost. Sen är jag lite orolig för hur man gör med träning och LCHF! Nåväl, nu frukost & sen en runda med hunden. Lediga måndagar är bland det bästa som finns! :D

 
 
Ennyfasilivet

Ennyfasilivet

23 juni 2014 18:50

Jag gick ner 12 kg på lchf och lite gympa.. Fick igång ägglossning och nu är jag gravid :) tror verkligen lchf passar oss lchf:are! Jag hejjar på dig!!!!!! :D

http://Ennyfasilivet.blogg.se

Tess

23 juni 2014 20:30

Oj vad duktig du är! Roligt att höra att du är gravid! Grattis!

Jag ska göra ett tappert försök iaf :) har du nåt tips vart man kan hitta bra recept?

 
Ennyfasilivet

Ennyfasilivet

23 juni 2014 21:54

Haha, det skulle stå "oss pcos:are"' men ibland går det lite snabbt :) kokböcker jag gillar; Anna Halldén's speciellt lchf husmanskost, katrin zytomierskas och jills mat efter säsong. Finns på biblioteket! 56kilo heter en bra bloggare med mycket recept och tror även jills mat bloggar. Kolla instagram och sök hashtaggar på lchf. Lchfklubben har ju ett konto där också med inspiration :) sen kan man anpassa sånt man äter i vanliga fall, tex grädde i köttfärssåsen till zucchinipasta, baka eget hamburgerbröd på mandelmjöl och köra hamburgare och kålrotspommes, Korvstroganoff och blomkålsris.. Coleslawe och grillkorv :) är några tips..

http://Ennyfasilivet.blogg.se

Tess

24 juni 2014 21:50

Tack för tipsen ska ha dem i åtanke :)

 
DmPCOS

DmPCOS

29 juni 2014 17:46

Grattis till bröllopsdagen :)❤

Alltså det här med dieter! Jag har testat allt, blev rekommenderad lchf av gyn för 3-4 år sen men de funkar inte alls för mig. Är grinig, trött å tappade sexlusten helt!! Men skulle som sagt fungera bra när man har pcos men nä inte i mitt fall. Förra året hade jag en PT på våren. Åt proteinrik kost som var upplag efter kroppens dygnsrytm. Så man åt rätt på rätt tid. Det fungerade absolut! Men då får man ägna 75% av ens tid att planera å jag har absolut inte den tiden. Tyvärr:( men blir nog något liknande när jag ska komma igen efter vi fått:) har en svägerska som är PT så hon får hjälpa mig. Å nu har jag nattjobb så då fungerar det inte alls att köra så.


Men lchf ska ju vara toppen överlag! Hoppas det är något för dig :)

http://www.drommamedpcos.bloggo.nu

Tess

30 juni 2014 14:54

Tack,

Jag har testat LCHF förut och då gick jag ner en del i vikt, så kan nog funka för mig. Men klart att alla är olika, jag har försökt med viktväktarna och GI utan bra långvarigt resultat. Vad bra att du har en PT till ditt förfogande, har funderat på det själv men bor i en småstad & det är bra dyrt tyvärr!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 23 september 2017 08:28

Hej på er, har varit frånvarande länge nu. Trodde inte att någon läste min blogg längre men det verkar ju så trots allt. Lillebror föddes med ingångsättning den 28 december 2016 (han var beräknad till 11 januari 2017). Läkarna ville att jag skull...

Av Tess - 31 juli 2016 08:13

Jag är medveten om att det inte är optimalt att vara gravid och överviktig och vet om att det finns risker med detta. Men jag upplever att mödravården gör vikten till lite av en hysteri. Jag har BMI över 35, inget jag är speciellt stolt över men s...

Av Tess - 26 juli 2016 23:43

Var inne och kollade om någon fortfarande läser min blogg, och döm till min förvåning att det verkar som jag har några besökare trots att jag inte skrivit ett inlägg på över ett år. Det har hänt så mkt det senaste året, vår lilla bebis har utveckl...

Av Tess - 21 juni 2015 08:53

Läste just den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20997784.ab Sitter nu här med tårar i ögonen. Fy vad en del människor får gå igenom, livet kan vara så orättvist på så många sätt. Jag känner mig extra tacksam som har min prin...

Av Tess - 20 juni 2015 00:21

Nu har tösen hunnit att bli 3 månader, det är inte klokt vad fort tiden har gått! Hon får mer och mer personlighet för varje dag som går. På BVC så frågade de mig om jag kände mig kär i min bebis och det finns ingen tvekan! Jag älskar denna underbara...

Ovido - Quiz & Flashcards