Alla inlägg den 26 april 2014

Av Tess - 26 april 2014 18:48

Jag följer många olika bloggar om PCOS och ofrivillig barnlöshet och några av dem har lyckats nu och jag är jätte glad för deras skull. Klart man är avundsjuk men känns väldigt hoppfullt att man kan få hjälp och faktiskt lyckas! Härligt är det att få följa deras lycka!

Jag har ju dock en annan kamp att gå igenom innan vi får hjälp. På måndag ringer jag vårdmottagningen och söker hjälp för min övervikt. Jag klarar inte av det själv, jag har försökt med viktväktarna, GI, LCHF osv men utan att lyckas. Jag behöver professionell hjälp, men jag vill helst gå ner naturligt och inte opereras. Gynekologen på kliniken sa att för att kunna genomgå en graviditet så är inte magsäcks operation något hinder men jag känner att om jag inte får ordning på matvanorna nu så kommer de inte att ändras sen heller? Klyven är jag men tiden tickar på, man blir ju inte yngre direkt... Nåt måste hända nu och jag är taggad. Måtte dem ta mig på allvar så att även vi kan få början med kampen om att bli gravida inom en snar framtid!

Ovido - Quiz & Flashcards