Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

"När ska ni skaffa barn då?"

Av Tess - 21 mars 2014 08:27

När man är ofrivilligt barnlös är som många vet att få frågan: När ska ni skaffa barn då?

Det märks att svärmor vill ha barnbarn, hon visade mig igår babykläder som hon köpt på rea som hon sparade att ge i present när någon får barn. Jag vet att hon inte enbart menar mig men orden träffade ändå rätt so. En pil rakt i hjärtat! Hon vet att vi försöker & att vi har varit i kontakt med läkare men ändå så gör hon så här. Klart hon har fyra barn så är kanske inte lätt att sätta sig in i vår situation. Även våra gamla vänner frågar om nyheter och det märks att det gäller barnbriten när de frågar. Jag fick tårar i ögonen ett par ggr igår men lyckades att hålla mig. Jag låter maken svara. Vaknade till en fin morgon, nu ska vi snart ner på stan och shoppa lite :)

 
 
cija

cija

21 mars 2014 08:49

Tyvärr kommer inte bebisar på befallning! Vet de som får höra gliringar när de försöker. Vi var ett sådant par som fick genomgå massa för att det skulle fungera....tog tre år men sen kom det en bebis! :)
Din svärmor menar väl men din man bör sätta ner foten och be henne sluta stressa er. Det har inte med antal barn hon har som gör henne sådan.....snarare hennes oförstånd med tanke på att hon vet läget hos er.
Jag har flera barn nu men jag vet hur man har det i de känslorna när man försöker och inget "biter"!
Lycka till och hör gärna av dig om du känner för det. Kram!

http://cija.bloggplatsen.se

Tess

21 mars 2014 18:47

Tack för dina vänliga ord, ibland behöver man höra att det är okej att känna som man gör & att man inte är ensam! Maken ska prata med svärmor ikväll så det löser sig nog!

 
Lillajag

Lillajag

21 mars 2014 09:55

Usch....ja det svider i hjärtat när man får den frågan:( Hur länge har ni försökt och fått hjälp?

http://vagentillettbarnmedpco.blogg.se

Tess

21 mars 2014 18:48

Vi har försökt i 1,5 år och har precis blivit utredda, väntar bara på mötet med alla provsvaren som är inbokat till den 4 april.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 23 september 2017 08:28

Hej på er, har varit frånvarande länge nu. Trodde inte att någon läste min blogg längre men det verkar ju så trots allt. Lillebror föddes med ingångsättning den 28 december 2016 (han var beräknad till 11 januari 2017). Läkarna ville att jag skull...

Av Tess - 31 juli 2016 08:13

Jag är medveten om att det inte är optimalt att vara gravid och överviktig och vet om att det finns risker med detta. Men jag upplever att mödravården gör vikten till lite av en hysteri. Jag har BMI över 35, inget jag är speciellt stolt över men s...

Av Tess - 26 juli 2016 23:43

Var inne och kollade om någon fortfarande läser min blogg, och döm till min förvåning att det verkar som jag har några besökare trots att jag inte skrivit ett inlägg på över ett år. Det har hänt så mkt det senaste året, vår lilla bebis har utveckl...

Av Tess - 21 juni 2015 08:53

Läste just den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20997784.ab Sitter nu här med tårar i ögonen. Fy vad en del människor får gå igenom, livet kan vara så orättvist på så många sätt. Jag känner mig extra tacksam som har min prin...

Av Tess - 20 juni 2015 00:21

Nu har tösen hunnit att bli 3 månader, det är inte klokt vad fort tiden har gått! Hon får mer och mer personlighet för varje dag som går. På BVC så frågade de mig om jag kände mig kär i min bebis och det finns ingen tvekan! Jag älskar denna underbara...

Ovido - Quiz & Flashcards