Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Tess - 15 februari 2014 07:13

Jag tror att jag har gått ner mig i någon typ av depression, som förmodligen har pågått en tid utan att jag har tänkt på det.

Så här i efterhand så börjar jag förstå varför jag dragit mig undan från vänner och familj och grävt ner mig i jobb. Jag umgås väldigt lite alls, jag känner att jag inte orkar det, har inte fattat varför dock. Kan vara så att jag skäms, skäms för att jag är oduglig - tror att mitt undermedvetna tror att folk tycker att man inte är värd någonting då man inte kan bli gravid. Samtidigt så kan det vara för att man ska slippa frågan "när ska ni skaffa barn då?" från bekanta eller "hur går det, händer det något i processen?" från de som vet.

Jag önskar ibland att jag kunde låsa in mig helt och att jag aldrig behövde gå ut men jag ska ju inte känna så. Jag är ju någorlunda social i vanliga fall.

Grejen är att jag måste gå ner i vikt innan jag kan få hormon behandling och tyvärr känns det steget som en stor jävla stenvägg som jag inte kan ta mig över, under eller runt. Snälla döm mig inte genom att tänka "men om hon nu så gärna vill ha barn så är det väl bara att ta tag i det hela - sluta gnäll!" Jag har sagt just det där till mig själv säkert en miljon ggr men jag får inte in det i huvudet! Istället känner jag panik, panik för att den biologiska klockan tickar på och tiden rinner iväg. Sanningen är det att jag har blivit helt paralyserad och går runt som en zombie utan att lyckas ta tag i mitt problem. Det i sin tur gör mig nog ännu mer panikslagen då jag känner mig maktlös över mig situation.

Ska verkligen försöka ta mig i kragen och försöka gå ner i vikt. Har läst om de med PCOS som följt LCHF och gått ner i vikt. Tänkte försöka köra ett mellanting mellan GI & LCHF. Har nån några egna erfarenheter om viktnedgång och PCOS så vill jag gärna höra mer!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards