Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Tess - 1 februari 2014 01:54

Jag är 31 år & gift med en underbar man. Dock börjar jag känna att jag väntade för länge med att försöka skaffa barn, det känns som om en kamp mot min biologiska klocka. Vilket iof är lite komiskt eftersom jag verkar sakna en sådan. Jag har inte fått en 100% diagnos ännu men förmodligen har jag PCOS och jag har förmodligen haft det i hela mitt liv sa läkaren. Det finns hopp sägs det men jag kan inte låta bli att känna mig tom och framförallt värdelös som kvinna.

Kvinnan är skapt för att föda barn, så om jag inte klarar det så innebär det att jag är trasig. Jag vet väl att det inte är så men kan inte hjälpa att det känns så. Kan även känna att jag lurat min man, men han klandrar inte mig. Det är snarare jag som klandrar mig själv.

Det har gått någon månad sedan jag var på mottagningen, fick vänta länge innan mensen kom så jag kunde lämna blodprov. Sen lyckas de göra fel så måste gå tillbaka. Men har inte stressat med det, känner mig bara tom. Har grävt ner mig i jobb för att sluta tänka på det! Men vet inte hur många fler "ska inte ni skaffa barn snart?" Kommentarer jag kan ta innan jag bryter ihop. Att alla människor i min närhet tror att det är så enkelt krossar mig. En kompis som jag berättade för om vårt problem förde dessutom det vidare. Jag blev så grymt besviken! Jag vill inte att någon annan än de som jag själv berättar för ska veta men det blev inte så. Min man blev rasande för att jag berättat för någon då det är otroligt privat.

Sen skulle jag ju kunna förbättra min situation, jag väger för mkt för att få hormonbehandling. Måste gå ner i vikt, men det är lättare sagt än gjort. Jag vet inte hur jag ska lyckas? Jag vill ju men ändå går det åt skogen. Känner att pressen är för stor från alla håll just nu! Är det kanske det som gör mig tom? Jag är just nu trött på allt & alla & vill gå i ide!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards